Det hade blivit tråkigt utan dem?

Återigen fördomar.

Jag håller på att lasta ut däck till bilen och möter en tant.
Hon påpekar syrligt att jag inte borde göra det utan det ska min man ta hand om. Fördom. Jag informerar henne att jag klarar av det lika bra som min man gör.

Sen visst, tanter måste gnälla lite på andra när man inte har fått något på ett tag… Och där kom en fördom till.

Jag lastar ur däcken hos bilfirman och de ojar sig över att det inte är samma radie på sommar och vinterdäcken. Och varför skulle det vara det när jag bara ska byta dem… ? Tillråga försöker han ta ett högre pris än det vi kom överens om. Fördom att jag inte har koll?

~ av mimiamelie på mars 22, 2011.

Kommentera

 
