Kan bli en rolig natt.

Blev lite innan jul varse om att jag är citrus-allergisk. Stoppar jag i mig minsta klyfta apelsin så får jag kliiga utslag fyra timmar senare.

Synd för jag älskar citrus, clementiner och citroner i matlagning. Men jag får leva med det, jag som aldrig varit allergisk mot något.

Ikväll efter läggning av sonen blir jag sjukt sugen på hans flaska fanta. Bara smaka lite. (här har jag då glömt hur det gick när jag smakade en klunk cosmo och satt resten av kvällen och kliade sönder armen.)

Tar en liten klunk. Ah… Gött!

4 timmar senare  känner jag hur det börjar klia i ansiktet och hårbotten. Precis innan jag ska somna.

~ av mimiamelie på mars 6, 2011.

Kommentera

 
