Vår snart?

Jag längtar efter doften av nyutslagen raps.

Jag längtar efter att få höra gräsklipparen på gården för första gången.

Jag längtar efter en varm kopp kaffe i kolonin med solen som värmer. Och titta på trädgården som vaknar till liv igen.

Jag längtar efter de första fräknarna.

Jag längtar efter min vårjacka.

Inte att stå och trängas på ett tåg då jag inte har ätit frukost, och en person snarkar med öppen mun och en annan spelar musik för hela vagnen.

Vad längtar du efter?

~ av mimiamelie på februari 9, 2011.

4 svar to “Vår snart?”

  1. Allt det! o uteserveringar! o fågelkvitter! o glada människor!

  2. Allt det och fågelkvitter och att kunna ha dörren öppen i butiken och sorlet från uteserveringarna om kvällarna och grillos och mjukglass och solstrålarna mot näsan och barfotafötter i gräset och…………

Kommentera

 
