Distraktion

Jag var i samtal med en kundtjänst av modell större.
Totte var införstådd i att han var tvungen att vara
absolut tyst medan jag pratade med dom.

Följande utspelade sig.

Totte: Jag vill också prata!

Mamma: Nä Totte, jag pratar nu.
(ursäktar sig till killen i telefonen och ger Totte en penna så
han kan underhålla sig genom att rita lite på ett viktigt papper)

Totte: Men jag vill inte. Du fick inte göra så! … Jag vill vara ifred!

Mamma till kille i telefonen: Ursäkta, jag ska bara fixa detta…
Jag hör inte vad du säger. Hehe, du vet hur det är med barn.

Mamma till Totte: Vad är det Totte, vad vill du? Jag pratar i telefon.

Totte snyftandes: Jag vill ha en riktig bil…

Mamma: Men det kan jag inte ge dig bara sådär…

Totte skrikandes: Men du får bygga en till mig!

Mamma: Men det går inte.

Totte klämmer i med allt han har: Men JOOOOO!

Kille i telefonluren som hört vad Totte sagt: Hahahahahaha!


(Mamma fick avsluta telefonsamtalet där det var tyst. På balkongen.)

~ av mimiamelie på februari 2, 2011.

Kommentera

 
