Glasögonorm.

image

När jag var liten var den högsta önskan att få glasögon. Tandställning brydde jag mig inte om för jag fattade inte riktigt vad den gjorde där i munnen och vad den va bra för.
Lyckan var gjord när de vuxna började undra om jag inte behövde glasögon eftersom jag satt med näsan långt in i boken.
Men till min besvikelse blev det inga glasögon.

I ett halvår med huvudvärk konstant och bara läsglasögon får jag nog skärpa till mig och gå till optikern.

Men. Jag är inte riktigt lika exalterad denna gången. Nog mest för att jag behöver betala kalaset själv.

~ av mimiamelie på januari 19, 2011.

2 svar to “Glasögonorm.”

  1. En riktig snygging om jag får tycka !

Kommentera

 
