En sån morgon vill jag alltid ha.

image

Började morgonen med att dra mig upp ur sängen. När jag har haft en riktigt jobbig vecka med massor av krävande inlämningar så är jag mer död än levande i några dagar efteråt. Och kan jag så stannar jag mer än gärna i sängen eller soffan och bara existerar. Idag var det en sån morgon. Huvudvärk när jag vaknade. Hur bra start är det liksom?

Hör att Totte är vaken och pysslar med något ute i köket. Gör en riskbedömning. (som alltid när han gör något han inte frågat om han får göra…)

Hör frysen stängas. Micron går igång. Och stängs av. Nog bäst att jag kollar detta.

Kommer ut i köket och det visar sig att han tagit fram korvbröd ur frysen och tinat dem. Och hittat resterna av ostbågarna.

Och ute i vardagsrummet har han dukat upp till picknick med filt, sitt gosedjur, ett glas mjölk, ostbågar och korvbröd. Och ber mig sitta ner, katten är redan på plats och vaktar ostbågarna.

Behöver jag säga att det var en morgon som jag behövde?

Att han sen avslutade hela konversationen vi hade med ”Mamma, jag älskar dig jätte jätte mycket!” gjorde hela min helg komplett.

~ av mimiamelie på januari 14, 2011.

2 svar to “En sån morgon vill jag alltid ha.”

  1. Men åh, va söt han är!!!

Kommentera

 
