Häng med nu

image

Okej. Världens mest omständiga däckbyte.

Efter 7 olika samtal får jag tag på en firma som kan hjälpa mig med däckbyte. Men de har inte de dimensionerna inne så jag får köpa däcken själv. Köper däck på fälg i vad jag trodde var rätt dimensioner. Och rätt fälgar. Lämpar av däcken på firman och upptäcker där att det inte alls är möjligt att kränga på de nya däcken på fälgarna då de är olika stora. Men däcken passar men inte fälgarna. Miss av mig. Andas.
Hem och hämta de gamla däcken med passande fälgar så verkstan kan kränga på fälgarna på de andra däcken.
Hängde ni med? Nä inte jag heller.

Resultat – nya däck OCH fälgar.

Andas.

~ av mimiamelie på november 26, 2010.

Kommentera

 
