Man kan alltid skylla på snön!

image

Eftersom det har kommit lite snö norrut så är tåget försenat och väldigt packat med folk. Börjar att fundera på om de där snö-åtgärdena som skånetrafiken snackat om finns på riktigt.
Som grädde på moset sitter det ett par brevid mig som slaskar mule och klämmer på varandra. Och jag vill inte ge upp min sittplats nu när jag väl har fått en.

~ av mimiamelie på oktober 21, 2010.

2 svar to “Man kan alltid skylla på snön!”

  1. När jag var inne på Skånetrafikens hemsida i förrgår så skylldes det på ”hösthalka” dvs blöta löv på spåret. Undrar vad han får betalt som hittar på allt detta??

    • Jo, allt kan hända. Dock finns det undantag – en kursare åkte tåg när det plötsligt skramlade till under tåget… någon hade kastat en cykel på spåret. Som tur är var det ingen som blev skadad!

Kommentera

 
