Jag och teknik

Datorn strular så den ska lämnas in. Men först skulle jag uppdatera programvaran i telefonen för den efterfrågade det, så är det gjort när datorn är borta.

Gör som jag blir tillsagd av datorn och detta inkluderade att formatera hela telefonen. Men det skulle finnas en backup på datorn när det var klart så det var ingen fara med det hela.

Dock händer nåt så SD-kortet behöver bli formaterat det med, och installationen avbryts och där sitter jag med en komplett tom telefon, inga kontakter, inga bilder, inga applikationer. Jaja, det är ju bara att leta reda på backupen som gjordes… Och det vettefan vart den är på datorn. Och Sony Ericsson programmet känner inte igen ordet backup när man söker på det. Och kör jag uppgraderingen igen så kommer det ingen backup. Så underbart ljuvligt.

Så, nu sitter jag med en dator som inte fungerar och en telefon som är tom, och datorn kan jag inte skicka iväg förrän jag har fått tag i min backup.

You gotta love teknik!

~ av mimiamelie på augusti 12, 2010.

Kommentera

 
