Äkta Superhjälpe!

Innan ikväll satt jag och Totte vid middagsbordet.
Plötsligt får Totte ett ryck med armarna, en
sträcker han framför sig och en bakom sig.

T: -Mamma!? Titta!

J: -Vadå, vad gör du?

T: -Jag är Superhjälpe!

(Tja, Superhjälpe är precis lika bra som superhjälte,
särskilt eftersom han hjälper till så mycket!)

~ av mimiamelie på april 6, 2010.

4 svar to “Äkta Superhjälpe!”

  1. Superhjälpe och Medicinman ! Vad månde bliva av detta underverk ?

  2. hej! läste din kommentar i spiderchicks blogg om allt man måste göra som förälder. hahaaa! sjukt roligt 🙂 och sant.

  3. Haha! Med tanke på att jag har två superhjälpar hemma så borde mitt hus vara skinande rent och fyllt med delikata bakverk. Så är det dock inte. Det hela är väldigt mystiskt.

    • Tänk, samma problem här, för det hjälps till väldigt sporadiskt må jag säga. När andan faller på och det är ‘nåt kul’ är superhjälpen framme. Men när det gäller att plocka undan leksaker och hjälpens framrotade, gamla urväxta kläder (som då skulle ha åkt ner i källaren för ca 6 månader sen, men det är en annan sak) så får supershjälpen’s mamma rycka ut istället. Sådan mor sådan son? 😉

Kommentera

 
