Total absent

Jag lever, andas och är skol-arbete just nu. Imorgon är det redovisning på ett 10 hp-arbete och det har varit massivt med arbete. Men kul! Och mycket utav den energin jag har lagt på det kan jag nog lägga om bättre i senare designprocesser, nu vet jag lite om vad som är viktigt i en designprocess och framtagningen av en leksak. (Har gjort en ny leksak till BRIO som projekt) Och det är absolut inte bara att rita upp något, nädå… Allan har hållit sig i schack, nog tack vare att jag klarade B-tentan (Jippie!). Har blivit såpass van vid diverse bildredigerings program nu att jag använder (och tror att de ska fungera) kortkommandon till en enkel sida på nätet eller bara ett random fönster, och startar då något på sidan som jag inte riktigt kan avsluta igen…

Lidande för det hela blir denna lille fisen, oftast när jag åker på morgonen så heter det ”Mamma åka skolan – hela dagen, hela veckan!”. Men som skönt är att på helgen tar jag oftast igen det, och busar och myser i massor. Underbart att ha två världar att röra sig i!

Den på nytt återfunna ridningen går bra, om man ser till hur otroligt kul det är. Kroppsligt hänger jag inte med riktigt, lite träningsvärk har jag men i ljumskarna råder det kaos. Jag har verkligen extremt ont, tror att jag har fått mig en liten törn som gjort att muskelfästena blivit möra, för jag kan inte gå som en människa. Men det var så underbart kul att hoppa!


(Bortse vänligen röran på golvet)

På lördag är det dags för tjejfest med Grease-tema, här kommer bröllopsklänningen + lite extra tyll till väl pass. En vit kofta, vita finskor a’la 80-talet från mamma och ett vitt diadem och jag är kirrad.

Nä om man skulle gå och göra lite sista-minuten-arbete med projektet…

~ av mimiamelie på mars 23, 2010.

2 svar to “Total absent”

  1. En liten fråga bara…. har du ”grejat” med det översta fotot ? Killen formligen lyser, som den ängel han faktiskt är. Men…. det brukar inte synas så tydligt.

    • Jadå, jag har renderat den lite i photoshop, första bilden på länge som jag redigerar något som inte hör till skoan… 😉

      men det mesta står han själv för!

Kommentera

 
