Dagens två bästa

Jag är mitt inne i ett stim för tillfället, inlämningar blandat med examinationer och en omtenta på måndag. (Som vanligt då alltså)

I ett sånt stim finns inte mycket tid, så den tiden jag har med Totte maximerar jag, dvs bus och lek står på schemat och inget annat. Absolut inget tråkigt.

Idag var inget undantag, jag jagade honom med pussar och han rasade ihop i en liten skrattande hög på golvet tillslut. Jag ställde mig över honom på knä som en hund, och försökte återigen attackera honom med pussar. Det lyckades inte och han kröp bort från mig. Jag stod kvar i min ställning när han får något av en ‘aha-upplevelse’ ser det ut som.

Han greppar tag i mina bröst och utbrister :

-Totte ska mjölka kossan!

(Tack för den du, det var 3 år sen där fanns någon tillstymmelse till något sånt i dem.)

Vid kvällningen ska det badas och duschas och han kom på mig medan jag satt på toaletten innan och bytade tampong.
Han såg att det fanns blod och frågade varför jag hade blod? Hade jag ont? Fick förklarat att det inte är farligt och att det inte gör ont (där ljög jag allt lite).

Den smarta ungen säger:

-Mamma sätta plåster på blodet!

Tja, nästan det jag gör kan jag säga!
Ljuset i mitt liv ger mig många guldkorn!

~ av mimiamelie på februari 26, 2010.

Ett svar to “Dagens två bästa”

  1. Jag säger bara, ”Den pågen” ! Han har en underbar tanke- och slutledningsförmåga ! Där skiner ljuset klart.

Kommentera

 
