Ögonblick- bild

Vi går med andan i halsen här hemma, kräksjuka på dagis och kalas imorgon.
Ingen bra kombination och ,peppar-peppar, vi har inte blivit drabbade än. Än.

Idag var således stora städar dagen, för imorgon kommer gäster och bekanta. Och inte för att vara sån, men här har sett bättre ut.

Såklart fick jag ett akut skol-samtal, där vi i gruppen hade missat många delar som skulle in… Idag. Ingen kunde bli nådd så det var jag som fick sätta mig i 4 timmar och fixa detta. Allt medan pojkarna städade under tiden.

Efter ett tag tröttnade Totte och satte sig bredvid mig och började att rita lite.

Efter ett tag slinker han ner från stolen och ljudlöst tassar han in på sitt rum.
När det gått 5 min och jag inte hör något ljud, dvs han bläddrar i sina böcker eller dylikt blir jag misstänksam och går och tittar till honom.

Lilla älskling, det är inte lätt att städa inför kalas…

~ av mimiamelie på februari 19, 2010.

Kommentera

 
