Aktivt förinta sina fördomar

Jag var på väg från skolan, strax bakom mig går ett gäng killar från gymnasiet som delar byggnad med högskolan. Jag försöker se lite större ut, lite mer buffligt, då de går mig i hälarna precis.
För man vet ju aldrig om de överfaller mig och rånar mig.

Jag hör deras konversation och då blir jag inte lugnare, de snackar om ‘tämja dem‘, ‘kötta på‘ och ‘man ska fan inte spänna sig‘.

Jag försöker gå saktare, så de går om mig. Men de saktar också ner så de ligger bakom mig hela tiden.

Fan mannen, den bitchen har allt! säger en utav dem.

Ja fan, hon äger! svarar en annan.

Till slut börjar de gå om mig och jag drar en blick mot dom samtidigt som jag hör:

Ledaren på Friskis & Svettis är cool, hon äger i alla pass!

Helt klart, man kan fan inte tro att hon är 46 bast!

Och där dog en utav mina fördomar på en gång!

~ av mimiamelie på februari 10, 2010.

2 svar to “Aktivt förinta sina fördomar”

  1. Jag känner igen mig precis i ditt tankemönster, då känns det riktgtigt skönt att bli tillrättavisad.

Kommentera

 
