Torr humor

Bara för att jag har torr humor…

Det var två bröder, inte alltför smarta, som skulle söka jobb i en gruva.

Den första brodern gick in till chefen och frågade efter jobb.
Chefen: Jaha, du har jobbat i en gruva tidigare?
(Bror 1 nickar)
Chefen: Hur långt nere har du varit då?
Bror 1: 300 meter!
Chefen: Nja, jag söker någon med mer erfarenhet, så tyvärr har jag inget jobb till dig.

Bror 1 gick ut till Bror 2 och beklagade sig.

Bror 1: Äh, även fast jag slog till med hela 300 meter så fick jag inte jobbet! Så du får nog överdriva lite om du ska ha något jobb…!

Bror 2 går in till chefen.
Chefen: Jaha, du har jobbat i gruva tidigare? Hur djupt ner har du varit?
Bror 2: 1800 meter!
Chefen imponerad: Jaså, oj! Det var bra! Men hur löste ni det med ljus där nere?
Bror 2: Äh, jag vet inte. Jag jobbade bara i dagsljus!

~ av mimiamelie på januari 15, 2010.

Kommentera

 
