Tack för farmor/mormor!

Jag tappar ord, förlorar mig.

Totte kräktes igår och därför är jag hemma idag.

Jonas är borta och jag är gräsänka.

Ingen vill passa ett barn som har kräkts liksom. Han mår fint nu. Skönt det.

MEN. (finns alltid ett men)

Min stackars projektgrupp får jobba för mig också, de sliter rumpan av sig i skolan. (och det blir skitsnyggt!)

Jag gör vad jag kan hemifrån. Och sen ska jag sammanfatta allt så det blir klart till på tisdag.

Sen ska jag göra min individuella uppgift som jag måste kopiera och skriva ut på speciellt papper.

Som jag bara kan göra i skolan.

OCH så har jag dåligt samvete för att jag sitter vid datorn och Totte får roa sig själv.

Men jag kan inte dela mig. Därför tar jag bygga-torn-pauser!

Och passar på att sprita lite allt möjligt också… Bara ifall att!

Är magiskt stressad.

Men min herregud vad skönt det ska bli på torsdag! (när arbetet är inlämnat!)

Och tack för att Totte har sin farmor/mormor som kan ställa upp åt den stressade mamman!

~ av mimiamelie på oktober 5, 2009.

Kommentera

 
