Ödets ironi!?

Detta börjar faktiskt kännas tjatigt. Ett utav ödets ironier.Varför inte bara ta allt på en gång liksom?

Jag har kommit in på ytterligare en utbildning, nämligen Produktdesign i Malmö.

Ska ha bestämt mig till imorgon.

Min framtid avgörs nu… verkligen ett vägval. När jag tänker på det får jag lite svindel.

Hjärtat säger Produktdesign. Förnuftet säger tvärtom. Arbetslös men kreativitet som jag drömt om länge mot ett yrke som garanterat ger jobb, trots överskott på socionomer.

Ett delikat val får jag också säga. Aldrig att jag hade trott detta.

Vad säger ni?

~ av mimiamelie på september 1, 2009.

2 svar to “Ödets ironi!?”

  1. Jag säger Magkänsla!

  2. Följ ditt hjärta. I slutändan är det alltid det bästa.

Kommentera

 
