45 min innan tentan gick brandlarmet…

45 min innan tentan skulle gå av stapeln idag så går brandlarmet… Alla måste ut. (Jag lovar – det var inte jag!) Där satt jag och undrade lite lätt om sånt är en bra grund till att få tentan uppskjuten? Jag var mer glad över tanken än andra, en kursare  som kom från Norrköping med tåg var mindre glad. 10½ timme (enkel resa) med tåg är inget man skojar bort.

200908251133

MEN, till mitt förtret så blev tentan av ändå, brandkåren kom och satte av larmet. Sen var det bara att gå in till SALEN. Denna hemska sal. Nervös även fast jag visste om att omtenta nr 2 var ett smärre måste i framtiden. Fick höra om en tjej som gjorde omtentan 5 (fem) gånger innan hon fick godkänt på kursen. Säger det något om kursen eller oss som går den?

200908251132

Imorgon blir det upprop, får se om jag med mitt utmärkta (not) lokalsinne fixar att hitta dit. Från Södervärn till MAS. Det ska tydligen vara lätt. Men hey – jag hittar inte ens till Väla köpcentrum härifrån… Här blir det inte så enkelt genom att bussen stannar utanför skolan. Här måste jag verkligen tänka!

TilesDataServlet

Män som hatar kvinnor är beställd, så jag vet vad jag ska göra på lördag!
(Fredag blir det kräftskiva – igen. Jag satsar mer på Halloumi, baby back ribs, ett gott vitt vin och räkor!)

(BTW, inatt klockan 4 var det en liten hjälte som tassade in i vårt sovruym och upp i vår säng. Hör och häpna, han började inte busa utan kurade sig ner under mitt täcke… Min lilla kärlek, det var första gången det händer! Fortsatte att sova så gott så gott hos oss.)

~ av mimiamelie på augusti 25, 2009.

Kommentera

 
