Appropå ingenting…

200908221077

Vi skulle iväg på kräftskiva i lördags, brorsan kom hit för att sitta barnvakt och laddade för en kväll med bus.
Bara det att den lille hjälten somnade på soffan vid halv 6… Så det blev en mycket lugn kväll för broren!

200908221085

Jag kom på att kräftor är överskattat, sådär fenomenalt gott är det inte.
Dock ändå är nästa skiva på fredag, då ska jag se till att tända grillen så får pojkarna äta upp större delen av min del!

200908221112

Jag är inte full. Jag är bara väldigt, väldigt trött.

200908231121

IKEA-byrån i Tottes rum fick nytt hem (mellanlandade i kolle) och nu är där en hel vägg ledig. Och jag börjar fundera på hur det fick plats egentligen? Ny inrednnig ska in, bord, stolar och mer Totte-anpassat möblemang ska in!

200908231122

Fint besök i kolle som mest dreglade över ett grisöra. Sötnos!

200908211063

Här var det lite ömsesidig terapi, Nemo skötte sig utmärkt och Mina var inte så avig som jag trodde hon skulle vara. Gjorde t.o.m. lek-inviter, så frågan är om hon inte saknar en kompis…

Kopia av 20090529739

Elvis ska träffa sin nya ägare på onsdag, ett par som mist sin gamla katt och nu vill ha en ny. Allt låter bra och jag hoppas det klickar för dom! 2 pers som bara är där för att klappa honom… Guldläge för honom!

200908231128

3 sittningar krävdes (Jag vet Tina att jag är envis och korkad som ger mig på det, men jag ville göra ett försök och inte störa… 😉 ) och det blev faktiskt inte så pjåskigt!

Förövrigt fick vi ett mail från firman som ska fixa bilen efter de två (!) inbrott vi haft i den… Dem kommer att lösa ut den helt enkelt och sen åker till skroten. Jag kan inte mer än att hålla med, skadorna på förardörren var rätt omfattande. Men surt. Jag har (återigen) aldrig kört bilen! Men, hoppas på en peng som gör att vi kan köpa en ny, inte så dom bara täcker självrisken.

Imorgon blir det omtenta, hoppas inte på något, mer hoppas jag på onsdag, då uppropet på MAS (tycker också det låter konstigt, men MAH har tydligen en byggnad där) kommer äga rum!

~ av mimiamelie på augusti 24, 2009.

Kommentera

 
