Extrem ökenhetta…

Eller ska man säga att det är torrt som en öken här inne?

Jobbar näst sista dagen idag, sen har jag avverkat 4 veckor på jobb, 5 veckor sen redovisningstentan. 7 veckor till omtenta. Jojomensan, jag håller räkning.

Har ont till och från , just nu sitter det i armarna. Trött som få på kvällarna och ofta huvudvärk. Måtte den där remiss gå snabbt fram, för mina smärtstillande funkar inte som sagt.

Snart bär det av till öland och familjen är oense om huruvida man behöver en yxa eller machete på campingen. Jag hävdar att där inte finns något att hugga, medan pojkarna tycker att hugga isär strandved och elda och göra vindskydd behöver man en yxa till. Misstänker att broren min kommer ta med en machete. Men upp till honom. Men jag tror ju inte att han behöver använda den.
Packlistan börjar att bli lång, och vi är 3 vuxna och ett barn i morsans bil… Hur ska vi få plats? Vår bil är inte brukbar, den inväntar reparation, annars hade den varit perfekt. Kombi och allt. Har döpt den till röda faran. Men, även en röd fara kan ha brister som behöver åtgärdas.

Puss på er sålänge!

~ av mimiamelie på juli 9, 2009.

Kommentera

 
