Läkare imorgon igen…

Sitter och äter bigarråer och surfar runt och kollar på mina symtom min lilla ”sjukdom” eller vad det nu är. Fick nämnt för mig fibromyalgi (eller kärringvärk), och har kollat upp det lite. Kan mycket väl stämma, precis som allt annat. Förutom att det kommer i åldrarna mellan 30-50 år. Och så gammal är jag faktiskt inte än.

Imorgon ska jag iväg till den snälle, osäkre läkaren igen, som förklarar allt så grundligt och omtänksamt som möjligt. Han vill göra några smärt-prov innan han skickar mig på remiss. Till nånstans, vart vet jag inte. Men känns bra att han kollar upp det. För mina smärtstillande funkar inte, och dom är rätt starka…

Annars går väl livet på, fick som bekant en tidigare tid till Totte i Ängelholm än den han redan fått. 3 veckor, och det känns faktiskt som rätt mycket! Dessutom tror jag att Ä-holm är ett större sjukhus än vad L-a är. Även det känns bättre. Men gullungen är glad, god och underbar precis som innan. Han låter lite lill-gammal ibland, så det kommer bli mycket spännande när han får tungan rätt i munnen och börjar prata ordentligt.

~ av mimiamelie på juli 1, 2009.

Kommentera

 
