Många frågor…

1. Hur gammal är du om fem år? -30
2. Vem var den sista du träffade? -Vdn på företaget jag jobbar på
3. Hur lång är du? -176 cm 
4. Vilken var den senaste film du sett? -Det var nog en utav Matrix filmerna
5. Vem ringde du senast? -Min make för att höra om han var ute i kolle
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? -Till Malin där  jag sa att jag kommer ikväll till henne 
7. Vad är dagens planer? -jobba fram till 15.30, hem och äta, ut i kolle och sen vidare till Malin.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? -Sms måste jag nog erkänna…
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? -Säger skilda men det känns fel, Pappa har inte varit med i bilden sen jag föddes. 
10. När såg du senast din mamma? -Igår
11. Vilken ögonfärg har du? -Blå/Grå
12. När vaknade du idag? -05,45, 30 min försent… 
13. Har du någon gång hittat en katt? -Nja, men hulda har, både Fisen som blev 15 och Elvis 1,5 som vi har nu.
14. Vilken är din favoritplats? -Måste nog vara kolle… Annars är det nog ett stillsamt ställe med mycket natur.
15. Vilken plats föredrar du minst? -Stora shoppingcentra, det kan lätt bli för mycket intryck. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? -Ingen aning, förhoppningsvis färdig med utbildning, kanske något barn till och kanske en flytt upp till  de småländska skogarna? 17. Vad skrämde dig som barn? -Fulla männsikor 
18. Vem fick dig att skratta senast? -Det var nog min familj.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? -Jupp, det kan jag säga. Min man har desto fler… 
20. Har du stationär eller bärbar dator? -Har både och, vill ha en ytterligare liten notebook dock… 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beroende på vilket humör jag är på, om jag fryser osv… 
22. Hur många kuddar har du i sängen? -Vi har totalt 7-8, ag använder 2-3 st. 
23. Hur många landskap har du bott i? -Skåne
24. Har du någon gång spytt på fyllan? -Dessvärre
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? -Barfota
26. Är du social? -Det skulle jag säga, ja. 
27. Vilken är din favoritglass? -Körsbärsglass som jag åt för många år sen, men inte hittat igen. (Och Ben & Jerrys smakar inte ens i närheten utav den jag åt då) 
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? -Placera pengarna så jag dels hade haft en större buffert och sen fått dom till att växa.
29. Tycker du om kinamat? -Beror på vart man köper det…
30. Tycker du om kaffe? -Oja, i alla dess former och färger och smaker!
31. Vad dricker du till frukost? -Kaffe!
32. Sover du på någon särskild sida? -Mage!
33. Kan du spela poker? -Jodå.
34. Tycker du om att mysa? -Självklart!
35. Är du en beroendemänniska? -Definitivt!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? -Kändisen Melissa Joan Hart, hon som spelade Sabrina-tonårshäxan. 
37. Vill du ha barn? -Jag har barn, Totte 2,5 som är vår ögonsten!
38. Kan du några andra språk än svenska? -Engelska men det finns en uppsjö jag hade velat kunna!
39. Har du någonsin åkt ambulans? -Japp, fast som medresenär.
40. Föredrar du havet eller en pool? -Beroende på var i världen, här hemma är det havet! I Grekland är det för mycket sten på stranden, så där är det poolen som gäller.
41. Vad spenderar du helst pengar på? -Inredning
42. Äger du dyra smycken? -Jadå, jag har några stycken.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? -Min frukost, en flaska Yoggi. 
44. Vem är den roligaste människan du känner? -Min bror och min make.
45. Välj ett ärr på din kropp? -Mitt blindtarmsärr, som fan inte är vackert efter en graviditet… 
46. Vad har du för ringsignal? Six ribbons-den min make sjöng till mig på vårt bröllop. 
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? -Jupp, några ligger hemma, andra hos mamma. 
48. Flirtar du mycket? -Nä, bara med min make! 
49. Vart togs din profilbild för din blogg? -Den togs hemma, framför datorn.
50. Kan du byta olja på bilen? -Värre med det, jag kan fylla på olja däremot.
51. Har du fått fortkörningsböter? -Nej! Jag får hålla mig på mattan, har det fortfarande på prövotid.
52. Vilken var den senaste bok du läste? -Det är nog ‘En liten hattaffär’ som vi ska ha läst till bokklubben… 
53. Läser du dagstidningen? -Via nätet varje dag
54. Prenumererar du på någon veckotidning? -Nej.
55. Dansar du i bilen? -Ibland när jag ska underhålla en ilsken Totte.
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? -P3 som står på nu. 
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? -Ett konteringsnr på en faktura. 
58. När var du i kyrkan senast? -När en bekants barn döptes.
59. Vilka personer utmanar du? -Äh, de som vill!

~ av mimiamelie på juni 24, 2009.

2 svar to “Många frågor…”

  1. Hej gumman! =)
    Jo, du har rätt, å det är ju det jag försöker få fram i det inlägget; att jag gör så som jag tror är bäst. Men det är ju så att så som man själv gör, det är ju det man tror är bäst, å då blir det lätt att de som gör på nåt annat sätt då ”gör fel”, om du förstår? Även om jag inte vänder mig direkt till nån person med det inlägget jag skrev, så är det flera som tar åt sig ändå, å anser att jag inte ska klanka ner på dom. Jag liksom bara ”what?” Jag har inte klankat ner på nån, jga har bara uttryckt en åsikt. Flummigt detta, men du kanske förstår?

    Äsch, strunt samma, de som tar åt sej av mina inlägg får väl göra det då..

    Ja, det är helt otroligt vad tiden går. Å jag ser på bilderna på Totte nu i din blogg, å jämför med de som jag tog när jag vara nere (vad var han då? tre månader eller nåt..) å han har blivit sååå stor. Å stilig. *nickar* En blivande charmör det ser jag det.. =P Å med blicken full i bus.. =)

    Nu är det så fint väder, så vi ska åka ut till kolonilotten å njuta av kvällen. =) Hoppas ni har det bra..!
    *massa många kramar*
    å du.. ut på msn lite oftare! =P Saknar ju att prata med dej..!

  2. Hej vännen!

    Du har så rätt så rätt så, det finns många som tar åt sig bara för att man har uttryckt en åsikt i sin egen blogg! Man kan inte tillfredställa alla, och skönt är väl det med oliktänkande?!

    Min son är full med bus jodå… Ingen tvekan! Men det gäller även din lilla sessa, fina nova! 😉

    Ska försöka mer med msn, vi är ju ”många” (två) om datorn, men jag ska försöka bättra mig! 😉

    Kram!

Kommentera

 
