Midsommar -09, hela 3 åsk-oväder!

Till skillnad från förra året har vi i år haft 3 åsk-oväder, mot förra årets enda… Jag hade bra koll på när de kom in eller började närma sig, tack vare surfing via mobilen som gav mig tillgång till DMI. Jag är så beroende av denna sida såfort det är oväder på g, tycker den är lysande!

20090618157
(Det stora tältet är på gång upp, den lilla mannen tycker det är ett lysande tillfälle att busa på!)


20090619163
(Dags för dukning efter att tältet var rest!)


20090619165
(Vädret var inte helt givmilt om man kan uttrycka det så…)


20090619172
(När den första åskan kom passade vi på att mysa och kura under verandan!)


20090619173
(Potatis, silltårta, lax, myr-stack, hemma-gjorda köttbullar, sallad och sill i mängder! Silltårtan var och är en personlig favorit!)


20090619188
(Jag passade på att njuta av vädret och blommorna medan barnen…)


20090619190
(…samlade ihop en snigel-familj. Örk!)


20090619193
(Jordgubbarna och citron-cremen lät sig väl smakas av både stora och små!)
(Ignorera den vackra flaskan på bordet…)


20090619196
(Den snart traditions enliga morots-tårtan var även i år en given höjdare.
Trots att den var så dö-bakad i mitten så jag fick skrapa bort det och fylla med dekoration…)


20090619212
(Och vädret var lika givmilt som vanligt, på denna bilden är det åskväder nr 2.)


20090619211
(På denna bilden syns det dåligt att det haglade vid en tidpunkt. Skönt att vi hade många ställen att kura på!)


20090619202
(Lite midsommar-quiz, jag hulda och svärmor blev team Mimosa tillsammans.
Vi kryssade i 15 frågor trots att lek-ledaren påstod att det bara fanns 13 frågor.
Och jag tog inte en enda nubbe!)


20090619214
(Till kvällningen sprack det upp, och det blev lugn och fin kväll!)


20090619217
(Lite kortspel var en avrundning innan de ”små” gick och la sig!)


20090620236
(Midsommar dagen bjöd på äventyr, ett besök i en stenåldersgrav ,som bror och make tutade i barnen, även var en plats för varulvar. Varulvarna blev bortjagade av bönderna under dagen så dom skulle jobba lite också dom lata jävlarna.)


20090620219
(Jag njöt mest av utsikten, efter att ha slagit huvudet i taket i graven 2 gånger kändes det inte lika mycket som något för mig.)


20090620233
(Jag gjorde ett tappert försök att få mig och min make på ett seriöst kort.
Gick sådär av min min att döma.)


20090620242
(Till sist en liten premiär! Totte fick en cykel av farmor som jag monterade stödhjul på.
Kärlek vid första ögonkastet enligt fjalar! Nu är han ‘stor pojk’ som han själv sa!)

~ av mimiamelie på juni 21, 2009.

2 svar to “Midsommar -09, hela 3 åsk-oväder!”

  1. Men så många fina bilder! 🙂

    Ni hade ju betydligt mer midsommarlikt firande än vi! Härligt ser det ut. Och GOTT! haha.

    Kul se nya bilder av sonen och mamman. Även mamman och pappan!

    Adrian hade blivit grymt avis på Tottes cykel om han hade sett den. Häftig ju!

    Kramar

    • Tackar! 🙂 Bilder på mamma är högst ovilliga, men jag tänkte att jag också var tvungen att vara med, alltid bilder på alla andra annars… 😉

      Er mat lät inte helt dum den heller, även fast det inte blev som planerat!

      Cykeln är en given höjdare här, först nu jag tänker på att det är tidigt för honom, men han fixar det galant så inga problem! 😉

      Kram!

Kommentera

 
