En boll i rullning?

Läkarbesöket blev avklarat idag, tycker inte alls om dessa undersökningar. Är lika spänd varje gång. Tjejerna jag lunchade med idag hade nog inte mycket av sällskap av mig, både Totte och tenta i huvudet som uppehöll mig någon annastans.  Doktorn hittade fel i båda öronen, något som kan liknas vid öronkatarr. Eller att det är öronkatarr? Vätska bakom trumhinnorna och rör i öronen som måste opereras in för att fixa till det. Han passar in på många symtom, fler än jag orkar räkna upp…

Med både glädje och sorg säger jag. Skönt att det är något som kan åtgärdas, med tanke på att mina farhågor har legat mycket högre – ála bokstavsbarn och allt vad det heter. Men med sorg, han hör knappt nåt och har troligen haft ont utan att visa något för oss. ‘Dålig mor som inte upptäcker sånt’ poppar upp men jag försöker skjuta bort det. Plus att det blir trolig operation.

Jag har googlat runder för att kolla, och fått lite på benen, jag håller mina tummar för att det verkligen är öronkatarr som spökar och att det går att bota. Så han får tillbaka sin hörsel!

Har även suttit med bokslutsanalys ikväll, fattar inte mycket men hoppas skrapa ihop nog med poäng så jag klara G gränsen. Något får jag väl hoppas på?

Ps, tack tjejer för lunchen, hjälpte mer än ni tror!

~ av mimiamelie på juni 3, 2009.

Kommentera

 
