Hypokondri eller Hybris?

Ibland undrar jag om jag inte har hypokondri (höll på att skriva hybris men det är en helt annan sak…), för nu har jag ont igen i huden. Det sitter på baksidan av låret denna gången, ibland går det upp till armarna och det har en tendens att vandra runder på kroppen. Inget syns så det är inget utslag, jag har bara ont och är öm i huden, även utan att man behöver beröra mig.

Jag har googlat lite för att ev ställa en diagnos på mig själv, men hittade bara ischias, och det har jag dock inte! Började fundera på reumatism? Nä… SÅ ont gör det inte.

Det värsta är att jag har haft det flera år utan att bry mig om det, det är först nu när jag börjat fundera närmare på det som jag kommit på att man nog inte ska ont någonstans utan någon förklaring…

Tid är bokad iallafall, nästa vecka får vi se vad läkaren säger. Eller inte säger?

Nästa vecka ska även Totte på sin undersökning… Gillar inte det men det behövs. Har någon känsla i magen som säger att det är en boll som börjar rulla nu, men vet inte riktigt vilken sorts boll. En boll som är krånglig och svår att stoppa eller en boll som man lätt kan avhjälpa och stoppa?

Tar det inte för allvarligt just nu, först ska vi på ullared på lördag och shoppat loss lite. (Inte mina pengar, men dock sommargarderob till Totte ändå!)

Har även tentan som distraherar mig. Gjorde om bokföringsuppgiften idag och äntligen fick vi fram rätt siffror! Men det var på det berömda håret, systemet krånglade och stängde ner programmet precis innan vi var klara, så vi fick göra allt en gång till… Men förhoppningsvis har jag min första poäng i Extern Redovisning snart!
(Känns som om det kommer bli den enda av de 7,5 hp man kan ta på kursen, men nu ska vi inte vara pessimister)

Nä, dags att mysa ner sig i soffan och sno åt sig lite tid från Totte, gullungen har lämnat lite av trotsen just nu (peppar peppar!) så han är underbart sprudlande och gosig. Bara tacka och ta emot!

20090425370

~ av mimiamelie på maj 25, 2009.

Kommentera

 
