Naturens gång

Dagen började med härlig skönsång av totte ståendes i sängen. Faktiskt mysigt!

Gårdagen med släktträff gick faktiskt över förväntan, visserligen kände jag inte igen hälften, då de kommer från min mormors syskon som dog för länge sen, men några kände jag igen. Nedan en bild på hulda och min bror, runt 1966 var gissningen.

20080821507-1

Totte skötte sig förövrigt fint och hade nog trevligt, några gånger ville han börja spela på pianot som stog där,  men 2 stora bitar tårtor rådde bot på det suget.

Något jag kom att tänka på när vi körde därifrån var att det var nog sista gången jag såg några utav de äldre, då det var länge sen jag träffade dom och kommer dröja till nästa träff… Känns konstigt, men samtidigt naturligt. Där fanns ett släktträd från min gammel mormor och gammel morfar som gick ända bak till sent 1600-tal. Som sagt, det är livets gång. Hade varit intressant med ett släktträd över deras ättlingar, dvs fram till nutid. Kanske ett sommarprojekt?

~ av mimiamelie på maj 23, 2009.

Kommentera

 
