En ordinär dag…

Dagen har varit rätt så ordinär, vaknat till rösten av min (alltför) morgonpigga son, en tråkig dag i skolan där jag inte lärde mig särskilt mycket, komma hem till familjen och rutinerna som hör till.

Fick ett mail ang resultatet från hemtentan, den kommer först i mitten av nästa vecka… *morr* Jag vill verkligen veta nu, så man kan förbereda sig för kompletteringsuppgiften. (Om man nu verkligen kommer att få den denna terminen?) Några har viskat om att klarar man inte det, får man göra sals-tenta istället…. Känns konstigt, nog mest ett rykte, men jag har starkt för mig att man ”bara” behöver skriva komplettering.

Har även fått vatten på min kvarn, vår bokföringsuppgift stämmer inte, och vi skulle ta och kolla igenom den på två håll under helgen. (Inlämning på måndag kl 12!) Dock glömde vi att kopiera uppgiften och hon som har papperna är i falkenberg just nu… Tough luck! Så det ligger på hennes bord, hon tyckte det var lugnt, men kontrollfreaket i mig vill verkligen verkligen verkligen också kolla igenom det…

Dagarna som kommer blir hektiska, flytt, bortbjudning, släktträff på min sida, tjejmiddag för en vännina som fyller år, extra jobb för jonas…

Just det! Sa jag att jag fått jobb i sommar!? Lovely, lite kosing får vi iallafall i sommar. Sen är det 5 veckors handläggningstid på a-kassan för jonas del och de papperna han behövde har han precis fått… så vi får knappt några pengar denna månaden! (Det är då det känns dåligt planerat med tripp till Ullared den 30:e Maj…)

Nä, imorgon blir det plugg i 5 timmar (okej, lite blogg oxå…) och sen tid med totte. (som förövrigt bet mig jättehårt igår i ren ilska över något, två fina illröda märken har jag…)

Puss på er!

(Ps, vad tycker just du är lockande med denna bloggen? Bara nyfiken! )

~ av mimiamelie på maj 19, 2009.

Kommentera

 
