Vart tog service-känslan vägen?

Mitt oengagemang beror helt och hållet på brist på tid, viljan finns men inte vaken-tid som räcker till…

Håller på att fixa till festen, ska till läkare imorgon och ta bort några leverfläckar som ser suspekta ut, har handlat upp kvantums lager med bakpotatis till festen, plugga, åka på föreläsningar och ja… vara hemma.

Klippte mig på hair academy i malmö i måndess, sa till tjejen att ”ta ordentligt, det är länge sen jag klippte det”. (innan bröllopet i somras.. oups!) Jadå sa hon, och tog max 2-3 mm! Inget illa så, hon är student så jag knallade dit igår och bad om en ny tid och få det gjort ordentligt. Blev ombedd från en lärare att lägga en hårinpackning, var det fortfarande risigt efter det var jag tvungen att betala & beställa en ny tid. För jag skulle sagt något till tjejen när jag var där och blev klippt.
Hur var det nu med service känslan? Med resultat att jag barskt deklarerade att jag inte kommer gå där mer, inte rekommendera någon heller och måste boka en tid hos min vanliga frisör. För mina toppar är fortfarande kluvna!

Var även på bvc med en högst ovillig totte som inte ville visa sina förmågor på vad han kan göra. Jag vet att han kan, men kontroller är ingen hit anser jag! Är alltid lika rädd att dom ska ”hitta nåt”, även fast jag vet att dom inte kommer göra det! Vi blev tillsagda att läsa mer böcker för honom, och det ska vi göra! 16,5 kg oc 94 cm lång… Vart tar tiden vägen?

~ av mimiamelie på april 29, 2009.

Kommentera

 
