Hjälp till fusk?

Fick ett sms igår kväll, kl 21.30.

”Öhh, jag är på den sista frågan, och undrar var man hittar svaret nånstans.
Vill du hjälpa mig så är jag väldigt tacksam.”

Detta kom alltså från en kursare som inte valt att lägga ner lika mycket tid som jag har. Och tänker sig att jag ska hjälpa till och rädda situationen, genom att dela med mig av de upptäckta fallgropar och vägar till det rätta svaret.

Jag sa att jag hade glömt vilken fråga det var, och således svaret oxå, eftersom jag lämnade in på efm och släppte det därefter. Varför vågar man inte säga sanningen? Att:

Nä, jag hjälper inte dig för du brukar inte allvar och ska inte få snålskjuts av mig”.

Istället lindar jag in det. Är jag ensam om det?

Skillnad om tösen hade brukat allvar och helt enkelt behövde lite hjälp på traven. Annan sak.

~ av mimiamelie på april 25, 2009.

Kommentera

 
