Totte: Pappas Bajs?

Allting ligger i lite stiltje just nu, jag fyller år på lördag och har hemtenta om en vecka så jag förbereder mig för det. Så det är lite magert här.

Idag var jag och Totte ute i kolle och tittade på läckan som broren och jonas grävt fram, ett mindre träsk som vi trodde var grannens fel men visade sig vara vår nya koppling till uteköket som sprungit läck. En liten swimmingpool nästan där borta…

Det första Totte sa när han såg jorden som låg på en presenning bredvid hålet var

”Titta, Pappas bajs! Faaaarligt…”

Jag sa emot om att jorden inte var bajs, men vidhöll för honom att det var farligt… Bättre att köra på det och han låter bli att gå dit, än att man måste tjata sig till att han ska vara väck.

Förövrigt har han kommit in i en ytterligare underbar fas. Att-slå-på-sina-päron-fas. Eller kallat för Trots. Igen.

Men en sak gjorde att jag växte idag, fröknarna sa att han kommer flytta upp på den större avdelningen till hösten, för han kräver lite mer än en bebis nu. Åh, lovely! Ännu ett tecken på att han är undebart bäst min söte lille skrutt! Nya avdelningen erbjuder en sago-pedagog, yoga för barn, minirörelser med friskis och större möjligheter för honom att växa.

Och jag blir mer och mer nyfiken på lördag… iiiihhh!

~ av mimiamelie på april 16, 2009.

Kommentera

 
