Nu blev jag sugen på tårta…

Sitter vid laptopen och ids inte installera och plugga in mobilen i den, mer jobb än nödvändigt. Så inlägget blir utan bilder från påsken.

Påsken har varit en härlig helg, mycket ledighet varvat med utevistelse i stora mått och en rensning som heter duga här hemma under tiden som vi varit hemma. Kläder, skor, bråte, skit som vi samlat på har vi slängt och det blev 2 stora rundor för 2 personer med både sopor och kläder. Har tömt lådor i vardagsrummet så jag nu kan flytta in saker från sovrummet, saker som jag vill ha kvar men som inte har en naturlig plats ute. Snart, snart åker köpmansdisken ut och väggen blir fri från saker. Då kommer pensel och min fantasi fram och jag ska ta mig tid till att måla en väggdekoration. En boll av blommor är tanken, lite inspirerad av IKEA PS nya lampa, maskros. Ska försöka att få den så att bilden är som att den ”tränger ut” från väggen. Hade gärna införskaffat lampan likaså, just nu har vi bara en tråkig kökslampa, mycket inspirerande i sovrummet… Får bli ett projekt när vi har pengar. 😉 (Eller kanske en önskan till födelsedagen…?)  Även i kolle har vi rensat och vårstädat, bägge stugorna och verktygsboden, och trädgården har skötts om oxå. Fått oerhört mycket gjort nu när jag tänker på det, allt förutom att läsa på mäklar-lagen. Tur i oturen är föreläsningen inställd imorgon så det blir hemmavaro med näsan i boken.

Helgen har varit bra förövrigt också, kalas hos malin i lördess som fyllde år och barnvakt över natten. Hur skönt som helst att inte behöva gå upp vid 7, låg och drog mig fram till halv 10, underbart skönt!

Och på lördag ja… Min födelsedag! 🙂 Det har börjat tisslats och tasslats nu så jag är nyfiken som få, som vanligt när det gäller presenter… Planering inför min fest ligger på topp den med, än sålänge har 25 tackat ja och ca 10 har inte svarat än. Lagom skara! Kommer bjuda på bakpotatis med valfri fyllning, har dock lite idé-torka när det gäller fyllningar… Men det kommer väl! (Annars kan man alltid googla… ) Tårtan är ett annat kapitel, funderar på pannacotta men det blir nog lite mycket att göra, att koka pannacotta till 30 pers är nog ett heldagsprojekt. Snövitstårta är supergott,dock rimmar det inte lika bra i plånboken att köpa en. Vi får se, kanske jag försöker göra en egen snövitstårta?

~ av mimiamelie på april 13, 2009.

2 svar to “Nu blev jag sugen på tårta…”

  1. Gillar också lampan Maskros grymt mycket! Hade varit ursnygg i vårt vardagsrum med högt i tak…. 🙂 men får se om det blir nått inköp…

    • Jo, den är väldans snygg, leker lite med fantasin. Även fast vi inte har så högt i tak så ligger sängen under och då får den nog plats. Har en förkärlek för stora lampor. 🙂

Kommentera

 
