Diverse frågor…

Jag blev utmanad av Malin

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
”de civilrättsliga lagreglerna, innebar en betydande sänkning av de yrkeskrav”
(Från ‘Fastighetsmäklarlagen – En kommentar’ av Magnus Melin)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Skånskan sen imorse

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Om man bortser ‘Nicke Nyfiken’ som går på tv just nu, så är det igår kväll, tittade på nåt på UR som jag somnade till..

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
18,40 (18,48)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Nicke Nyfiken på dvd och kaffekokaren ute i köket

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var ute med Totte på gården så han fick cykla lite innan vi åt middag

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
”The Mom Song”, se klippet nedan.

8. Vad har du på dig?
Jag har på mig ett brunt linne med vitt tryck och svarta 3/4 byxor. Mina mjuka, men slitna hushpuppies

9. Drömde du något inatt? I så fall – vad?
Nä, värre med det…

10. När skrattade du senast?
Åt totte precis,som i sin iver att få en glass stampade på stället.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Oj,många olika foton på oss och Totte, datahyllor, klocka och en anslagstavla.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Njä… Förutom lite udda pendlare som jag stöter på om dagarna är det lugnt på den fronten.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jodå, trevlig förströelse…

14. Vilken var den senaste film du såg?
På bio: Män som hatar kvinnor  Hemma: inget minne av…något som inte var värst bra tydligen!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Först och främst grunden, hus, bil osv… sen skulle jag investera pengarna och donera en stor del till någon välgörenhet.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har komplex för valda delar av min kropp…

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att världens stora länder tar sitt ansar i miljöfrågan!

18. Tycker du om att dansa?
Ja, bjuds det trevlig musik och trevligt sällskap ligger det inte helt borta!

19. George Bush?
Är väl inte det största fan av honom, har en liten vits om honom, se ovan.

20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Har redan en son, Totte Leif Valentin, och om jag får en flicka nån gång ska hon heta Kira Amelie.

21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Mycket möjligt! Skulle vara spännande att få se en annan kultur och vidga sina vyer!

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Då jag inte tror på Gud och pärleporten, så hade jag blivit mäkta förvånad för det första. Hade varit käckt om han hade utbrist i ett ”Surprice!”. Haha!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Spenatmamman, Mita och Sabina hade varit trevligt! 🙂

~ av mimiamelie på april 9, 2009.

Kommentera

 
