Tentabubblan har spruckit!

Hade tänkt visa en solig video där totte räknar till tio så fint så fint, men nu blev det pannkaka eftersom mobilen inte vill samarbeta med datorn. (Eller tvärtom?) Får vänta på att Jonas tar sig en titt, annars installerar jag om skiten. Bah, Nokia PC-skit.

Gårdagen gick hyfsat, jag säger inget så har jag inget sagt. Men vissa frågor var så löjligt enkla så man började undra vad detta handlade om? Jag satt i 4 ½ timme och idag känner jag mig bakis. Som tur är har jag en son som förstår att mamma är trött och lät mig sova till 8. Woho! Och förkylningen? Den verkar ha gett med sig. Jag kände inget under tentan heller, men det beror nog på att knaprade piller långt över gränsen till vad som är rekomenderat…

En tjej i klassen (som är en utav dem som satsar allvarligt) satt bakom mig på tentan. Hon genomgick min värsta mardröm. Hon glömde lagboken hemma och fick låna en 2005:a från skol-bibblan… Hon var tårögd stackaren, jag hoppas hon klarade sig någorlunda!

Det är påskfest på dagis idag och jag som gått i min tenta-bubbla hade helt glömt det så han var inte utklädd till nånting. Som tur är fanns där många som inte var utklädda. Kanske fler som går i andra tankar? Får överväga det på påskafton då Totte får vara påskgumma. Goe gubben.

(”Kippa sax, kippa sax” hörde vi från köket härom morgonen. Tror ni inte den finurlige ungen hade tagit en stol och hämtat en sax som ligger långt upp i ett skåp? Som tur var så hände inget, han var i behåll)

Nä, nu tar jag mig i kragen och går ut i det härligt, underbara vårvädret!
(Ja, till skolan dårå, inget ledigt här inte!)

~ av mimiamelie på april 2, 2009.

Kommentera

 
