Lever och andas med Lagboken

Som sagt. Om 2 dagar sitter jag och gör min Jöken-tenta. Har pluggat rätt bra, både igår och idag, ca 6 timmar idag och jag känner mig mör. Slutspurten nu… Och det märks! Börjar tappa vardagliga ord, allt som ryms är juridiska termer och paragrafer. Imorgon blir det genomkörning av alla föreläsningarna, bara för att se att jag hunnit med allt. Och om det är något jag missat så har jag en chans att snudda vid det iallafall.

Totte är sjuk 0ch Jonas fick vara hemma idag, imorgon blir det nog också hemmavaro, fast då med barnvakt. Jag har inte riktigt sinnesron att vara hemma med Totte, jag måste verkligen satsa om jag ens ska ha en chans till VG i kursen. Totte är dock hyfsat pigg förutom att han är hes och lite svettig, just nu sitter han och ritar Molly och bajs. Mycket bajs nu. Och han har även kommit på den finurliga frågan ”Va ä de?” som används flitigt även till saker som han vet vad det är för nåt. Bara för att kolla liksom.

Annan mening som används flitigt är ”Mamma boooost”, då han vill dra upp tröjan och peka ut mina bröst för mig. Gulle. Intresset börjar tidigt som sagt. Det och hans snoppfixering.

Nä, dags för mat och en god kopp kaffe och samvaro med min lilla familj, måste försöka vara någorlunda närvarande för Tottes skull…

~ av mimiamelie på mars 30, 2009.

Kommentera

 
