Önskar mig till ett annat ställe

200812281962

Jag längtar extremt mycket ut till bilden ovan. Just nu snöar det och har gjort sen kl 15, kanske sista snön på denna sidan sommaren? Jag hoppas, vet att mars kan vara nyckfullt och tror att snön är borta tills på lördag. Har planer på att ut och rensa lite i rabatterna och låta Totte bekanta sig med kolle, och lära känna alla leksakerna och trädgården igen. Och jag passar nog på att försöka få en vårkänsla och komma iväg från Jöken-tentan som hägrar i framtiden.

Fick en känsla i veckan, en minnesbild från i somras. När vi var ute och campade, i Höllviken tror jag och det var varmt, sol och mild bris. Jag och Totte stog och plaskade i vattnet, eller snarare jag som försökte locka ut Totte i vattnet som envist försökte sno leksakerna från barnet bredvid. Den varma känslan av eftermiddags solen på ryggen, det svala vattnet runt anklarna och ljudet av glada barn och vattnet som rullade in över stranden. Känslan av att leva där och då, just då! Jag vill dit igen! Vi börjar redan nu planera lätt för sommaren, camping är inbokad, Paris såklart och en massa tid i kolle. Ska kolla upp hur jag jobbar i sommar så man kan börja skissa…

totte

Börjar känna att det är nära tentan nu, inte minst för att jag har börjat drömma mardrömmar om den. En lätt känsla av stress när jag vaknar, jag är som sagt lite osäker på hur jag står mig kunskapsmässigt eftersom vi inte har haft någon regelrätt test på vart vi står. Jag ser vissa av mina klasskamrater som rycker på axlarna och ”tar det imorgon” och knappt vet hur de slår upp i lagboken. Jag blir stressad av bara tanken, att ligga så långt bak och fortfarande tro att man klarar av en tenta på 15hp?! Men sen har de inte mitt kontroll behov, många gånger vet jag vad jag snackar om och har läst på det aktuella stycket. Men bara tänk, om man kunde drömma om att få VG på tentan och då även på kursen? Hade varit en känsla utan dess like.

Nä, nu ska jag förbarma mig över vårt stökiga sovrum, garderoberna är på plats och ska bara få in kläderna. Mitt behov av kontroll till lags, så står Jonas kläder på tur. Hoppas på att kunna överbevisa att 1 byrå och ytterligare en stor låda  är nog för hans jobbkläder. Så blir det när man aldrig slänger t-shirts.

Puss på Er så länge!

~ av mimiamelie på mars 12, 2009.

Kommentera

 
