Veckans tabbe?

Ni vet om att jag bjuder på mig själv? Här kommer en incident till.

Hade varit och handlat cykel till Jonas i present, jag pratade i mobilen samtidigt som totte tyckte det var nock och ville ut. Vad gör jag? Går ut ur bilen, glömmer låsa där framme och drar in handen och låser förardörren från insidan och låser de övriga dörrarna. (bilen har då inget centrallås…)

Glömmer att nycklarna sitter kvar i tändningslåset. Men märker inte av det förrän jag kommer tillbaka till bilen efter 5 min då vi har lastat av cykeln från bagagen och släpat upp den och sen ska iväg och hämta Jonas.

Haha. Kändes det som. Tur i oturen var bagagen öppen, och några timmar senare när svägerskan och hennes kille med kompis dök upp la sig kompisen i bagagen med en spec tillverkad pinne och fick efter trixande upp spärren där bak. Dagens hjälte!

Om jag får höra detta ofta från min omgivning nu? Nääärå… Men det förtjänar jag, tror jag.

~ av mimiamelie på mars 1, 2009.

2 svar to “Veckans tabbe?”

  1. Hehe ojdå *s*

    Jo, det är en gammal bäddsoffa vi har som sängstomme, den är uppstagad med några längsgånende plankor under. Det var ett sjå att få i bäddmadrasserna bara, fick bygga om den lite i ena hörnet för att det skulle fungera ;).

  2. […] under tiden så bor vi med skohyllan i vardagsrummet, byrån med ut plockade lådor i köket och cykeln sedan förra helgen står fortfarande kvar vid bokhyllan. Middag och frukost har förtärts vid vardagsrums bordet, dvs […]

Kommentera

 
