Avläs mitt ansikte!

Har varit nästan lite elakt frånvarande mot er mina trogna läsare, sitter med näsan i Person och Avtal just nu som avhandlas på juridiska kursen. Samtidigt som jag har föreläsningar mellan 8-16. Det är segt ska erkännas och tanken kommer upp mer än en gång: Varför jag gör detta? För att få högskolepoäng såklart! (Nä, för att bli mäklare…)

Har börjat känna av klassen, det finns de skrytsamma, de effektiva, de ambitiösa, de spralliga, de neutrala, de blyga och de som kör sitt eget race. Och sen får vi inte glömma klassens lilla flummare… På föreläsning idag med Mäklarförbundet så frågade hon en mycket seriös och viktig fråga. ”Kan du se i våra ansikten om vem som kommer lyckas?” Mannen ifråga skojade bort det och vi skrattade lite nervöst, men hon fortsatte med sin allvarliga min. ”Nä, men seriöst, kan ni inte utläsa om jag kommer lyckas som mäklare?”. Ridå.

Känner mig lite elak, hon menar såklart inget illa eller liknande, men undrar på vilken nivå hon ligger? Samma när vi fick frågan på vår föreläsning om etik, vad man kunde göra med en strumpa? Andra svarade naturligt med trasa och handdocka. Hon ansåg att man bara skulle vika ihop den och sitta och trycka på den. Som sagt, vilken nivå?

I skrivandets stund är jonas på årsmöte och blir vald till ordförande i lokala sektionen, Byggnads. Känner mig stolt. 🙂 Frågade kanske lite för många gånger innan han skulle gå om han var nervös, men han sa att han inte var det. Kanske var jag mer nervös?

Dags för plugg igen, gjorde bara en liten avsstickare. 🙂
Är lite beroende och känns som jag har massor att berätta… 😉

~ av mimiamelie på januari 29, 2009.

Ett svar to “Avläs mitt ansikte!”

  1. […] Vi hade många frågor på föreläsningen och många var kloka och insiktsfulla, så som vad kan man som framtida mäklare göra för jämställdhet, vart gränserna går för trakasserier och om dessa lagar hunnit bli beprövade i rätten ännu. Men sen var där en fråga som låg under isen. Samma brutta som ville att en mäklare “Skulle avläsa ansiktet om vem som skulle lyckas som mäklare“. […]

Kommentera

 
