Alla har väl en egen advokat?!

Då är det slut på denna omtumlande veckan som gett mig mycket och tagit mycket. (Tänker främst då på min kaffe-incident som tog min ”värdighet” ifrån mig)

200901222147
(Lärarhögskolan som jag går förbi varje dag.
Byggnaden har det passande namnet
‘Orkanen’ då det alltid blåser, tror jag iaf)

Har en eminent klasskamrat (om man nu kan kalla det för det när man är 100 pers i klassen?) som när vi påtalade att en säljare hade skrivit på ett felaktigt avtal ”borde ha läst igenom det med sin advokat”. Hon menade (och fick gehör hos de andra bratzen!) att man faktiskt kollar igenom allt med sin advokat innan man skriver på något. Faktiskt juh typ. Varav Juristen på föreläsningen satte kaffet i vrång strupen och påpekade att inte alls alla hade en egen advokat. Till hennes och de andras förvåning?

200901222149
(Fullt av folk på Malmö Central-stationen då
det var stopp i hela Skånes tågtrafik. Livat värre!)

Men har lärt mig något nytt iallfall. Från och med den första januari 2009 är det tillåtet att anmäla en säljare (eller kund) för diskriminering och man har rätten att avsäga sig avtalet pga diskriminering då denna inte vill sälja till en minoritetsgrupp. Utan att mäklaren får en varning, betala böter eller skadestånd. Sen hur mycket detta kommer efterlevas vet jag inte, tror dessvärre att få kommer se efter den lagen.

Var med Totte på Busfabriken i Helsingborg igår med Tina, Ludwig och Hillewi. Det var kul, och uttröttande för både mor och son! Allt under ett tak, äventyrsland med svindyr restaurang och cykelbanor med hopp borgar, med studsmattor, med bollhav, med lekland, med rutchikanor, med labyrinter, med karuseller, med ja… allt och allt var vadderat!Vissa bilder  är suddiga men de var små snabba rackare…

200901242152

200901242166

200901242176

200901242178

2009012421571

200901242186

200901242188

Helt klart en vinnare dit vi kommer åka igen…!

~ av mimiamelie på januari 25, 2009.

Kommentera

 
