Det blir tufft!

Var på uppropet igår och kan nog säga att det blir tufft.. Men jag är taggad till tusen! Det kommer bli riktigt roligt, det första kursen förutom grundkursen är Juridisk Översiktskurs på 15 hp, det blir spännande! Måste dock spana in kurs litteraturen, gissar på att jag kommer behöva inhandla litteraturen rätt omgående, så även lagböckerna.

Vi är totalt ca 60 st i klassen med det treåriga programmet och det kommer att komma till ytterligare 60 st från den 2-åriga kursen som vi läser parallellt med de första 3 terminerna. Det kommer bli långa dagar, både för mig och Totte men det köper jag, gick med i den studiegruppen med pendlare, så vi kommer in och ut på bekväma tider allihopa. Känns onödigt att åka in enbart för en föreläsning på 2 timmar…

200901122109
Sylt-macka e’ gott!

Medel studenten i vår klass är en tjej på 20-25 år, blond och har spenderat tiden sen studenten med att jobba och resa. Var den enda tjejen som var gift och hade barn… Fanns en kille till som hade barn, men större barn. Han hade även eget företag och aktiv i någon idrottsstyrelse vid sidan om. Undantaget det, var väl alla blondiner. Man kände sig studerad om inget annat… Tur att jag har färgat håret mörkare… 😀

Idag har vi bara varit hemma och dragit jag och totte, här var en sanitär olägenhet i lägenheten så det blev till att diska, torka av , dammsuga och moppa som jag ska göra ikväll. Om jag gör det medan Totte är vaken så vill han också och sist han skulle hjälpa till så hade vi vatten i hela hallen. Rent och fint och lugn och ro. Men har en förkylning i kroppen för kunde knappt komma upp i morse. Tog mig en evighet att vakna, ville bara sova…

Är nu på väg ut, ska fira Hulda’s födelsedag ikväll, lite fika och lite annat kanske. 😉

Puss på Er!

(PS, har inte hört ett ljud från de som ”hotade mig” sen mitt senaste inlägg, fega är dom allt!)

~ av mimiamelie på januari 20, 2009.

4 svar to “Det blir tufft!”

  1. Det kommer att bli superkul och intressant och du kommer klara det galant!

    Kram

  2. Vad kul att du har börjat studera! Jag trodde att alla 20-åriga beresta blondiner med rika föräldrar pluggade i Halmstad… 😉 Jag har en tjej i min klass med en 3-åring och en 5-åring hemma som klarar sig bra, det kommer du också att göra. Lycka till, kram.

    • haha, nädå, vissa av dom (med tillhörande killar som ”hänger med”) går i Malmö! kan jag lova dig, när jag idag fick höra att man ‘brukar konsultera sin egna advokat innan man skriver på ett avtal’ . Haha, årets skämt! 😀

Kommentera

 
