Nu kan jag börja leva igen

Så. Då har jag läst ut den sista delen i Millenium trilogin och jag kan återigen börja leva och syssla med annat. Böckerna har en sådan kraft att man blir som hypnotiserad av dem, man kan inte släppa dem helt enkelt.

Totte befinner sig på dagis i några timmar och jag sitter själv hemma förtillfället. Känns väldigt lugnt och skönt att rutinerna snart är tillbaka, vi har varit hemma i snart 1 månad. Och vi har inga egentliga rutiner, man går här hemma och försöker hitta på något även fast kassan är minimal och uppfinnerikedomen ligger på sparlåga.

Jag har insett att jag har ett sockerberoende som jag försöker bryta just nu, eller iallafall häva. Det går faktiskt bra, frukt, riskakor och lite russin till hjälp med ordentlig mat gör att jag håller låg profil. Sen hjälper det att jag är medveten om det och att vi behöver vrida på slantarna här hemma.

Fick ett förbryllat brev från CSN igår där jag inte förstog hälften. Ringde dom och efter ett visst antal minuter i kö så fick jag den snorkigaste av de snorkigaste handledarna. Men genom att göra en pudel så fick jag lirkat ut vad det hela betydde.

Ska ta mig i kragen och börja kolla runder på högskolans hemsida, dags att planera för det…

~ av mimiamelie på januari 14, 2009.

Kommentera

 
