Giltig frånvaro

Anledning till mitt frånvaro är jag ännu en gång förlorat mig i Stieg Larsson´s förtrollade värld… Har nu avslutat den 2:a boken (40 sidor kvar) och har lokaliserat och hämtat hem den 3:e boken. Har stora planer att läsa klart den under veckan som kommer, veckan innan mitt liv fylls med studielitteratur som kan ta musten ur vem som. Meningen var att jag bara skulle läsa den första så jag kunde komma ihåg med färskt minne när jag ska se filmen på bio.

Har även insett att vårt liv här hemma är något osunt, har lagt på mig många kilon som helst ska bort snart. Visserligen ligger julens frosseri bakom endel, men de ska likväl bort från min kropp. Så när den sista godis biten är uppäten här hemma så blir det att dra åt svångremmen så mina kläder snart börjar passa igen.

Måste applådera åt Skånetrafiken, de har infört ett sk student-kort för alla studenter som pendlar i Skåne. Ett vanligt kort som gäller i hela Skåne kostar numera hisnande 1050 kr, det är alltså 1/7 av hela studielånet+bidrag. Nu med student kortet kostar det bara 850. Visserligen bara 200:- skillnad, men det är en viss skillnad.

Bilen är nu nästan helt fixad och snart blir jag av med åbäket. Så mycket klabb och strul med en bil var längesen jag upplevde, så det ska bli skönt att sikta in sig på en lättare och billigare bil. Kallar den även det tunga aset och det jävla åbäket. Kärt barn har många namn? Sen att det blir ett glapp i priset får vi leva med, men jaja. Hoppas på att Förseningskassan får tummarna ur och betalar ut mina föräldradagar snart så vi kan betala räkningar och ev täcka glappet på bilarna.

Nä, nu måste jag återgå till boken, ni som inte läst triologin om Millenium, ni missar mycket!

~ av mimiamelie på januari 11, 2009.

Kommentera

 
