Årets första bilder

200901032024
När jag ser denna bilden på mig när jag var liten så inser jag hur lik Totte är mig… Visserligen ser jag även hans far i honom, men huvudform och näsa-mun har han fått från mig…


200901022019
Lillfjasen stajlar. På denna bilden har jag fångat att hans ena öga går in lite mer än det andra, så han uppfattas som skelögd. Måhända en sak som kommer från hans infarkt men enligt läkarna är det inget att oroa sig över. Kommer speciellt när han är trött, och går nära någonting, som på denna bilden.


200901022010
Sista julklappen har lämnat sin låda. Ser det som lite onödigt att packa upp och installera allting på en gång kring julen, bättre att spara och ta fram när han har bekantat sig med de andra leksakerna. Just denna bondgården i trä fick han utav oss, och den blev så poppis att han tom gömde sig under sängen och lekte med den efter läggdags, då han vet att han ska sova. Tog ett tag innan jag hittade honom!


200901052054
Det är mycket med glass numera, han är väl medveten om var och vilket fack glassen finns i, så jag har en tendens att byta fack när han inte ser… Så han inte har fri tillgång till glassen.


200812231882
Kreativ är han, här såg han hur jag lagade mat och satte på ett lock på en gryta, då skulle han göra likadant med sig själv. Trist att han var för stor för grytan, annars hade bilden nog blivit rolig. 😉


200901042046
Ännu en julklapp som kommit fram, fast bara det att denna fick han för 2 år sen… Litet glapp i åldern så den har stått på hyllan fram tills nu.


totte
När jag ser denna bilden vill jag att det ska bli vår och sommar.  Längtar tills vi kan spendera mycket tid där ute och bara vara!


200812311966
Falska sniglar som vi åt på nyårsafton som förrätt. Hur gott som helst, och enkelt! Har några svampar kvar så frågan är om jag inte ska göra nåt sånt innan fiskgratängen ikväll…

Ikväll kommer Jonas hem och det ska bli skönt att få tillbaka rutiner och ha honom hemma. Har inga direkta planer idag, förutom att jag ska dammsuga och det känns som ett bra mål och ger mycket utrymme till annat fjas.
Totte sitter och tittar på Labolina & Laban just nu, lite farligt med all tv tid på dagen, men för denna gången får det gå då det faktiskt är rätt skönt att sitta i lugn och ro vid datorn.

Snopphistorien som jag publicerade drog mycket folk och glada skratt. Kan ni gissa hur jag grinade när han gjorde det? 😉 Han skulle såklart stajla när jag återberättade historien igår och han är snabb på att ta efter och härma. Känns riktigt bra, även fast vissa gånger det är mindre bra, då vi svär/slänger saker eller annat…

Var på Dansk Julafton igår hos Christa, god mat och trevligt sällskap! Totte var lite si och så, åt knappt och var vild på sitt eget sätt. Fick endel sneda blickar från folk och undrade om jag inte kunde hålla min unge i schack, men jag tycker att han får busa på. Sålänge han inte river stället och skapar uppenbar oreda så får han hållas. Vill inte kuva honom, det skulle dölja vem han är. Sen kan jag säga att det inte går att styra honom, med en vilja av stål och envis som synden är det lättare sagt än gjort.

Puss på er, nu är det dags att göra nåt!

~ av mimiamelie på januari 6, 2009.

Kommentera

 
