Hur man skrämmer en snopp

I detta hushållet är vi (läs 2 st av familjens 3 medlemmar) väldigt snopp-fixerade.

Jag bytade Tottes blöja på toaletten och hade viss svårighet att få på den:

Jag: Kom igen nu Totte, du måste ha blöja. Säg hejdå till snoppen!

Totte: Hejdå lopp!

Tar på blöjan. Totte tar ett stadigt tag om blöjans kant och drar hastigt ut blöjan. Han tittar rakt ner på snoppen och utbrister:

AABOOO!

Är det så man skrämmer en snopp?
Historien förtäljer inte om snoppen blev rädd eller inte.

~ av mimiamelie på januari 2, 2009.

2 svar to “Hur man skrämmer en snopp”

  1. Hej, å god fortsättning till er oxå! Hoppas allt är bra med er! *massa kramar*

  2. […] Snopphistorien som jag publicerade drog mycket folk och glada skratt. Kan ni gissa hur jag grinade när han gjorde det? Han skulle såklart stajla när jag återberättade historien igår och han är snabb på att ta efter och härma. Känns riktigt bra, även fast vissa gånger det är mindre bra, då vi svär/slänger saker eller annat… […]

Kommentera

 
