Vädra luft?

Resultatet av gårdagens bankbesök blev att jag inte fick mitt ärende uträttat och jag överväger starkt att byta från Swedbank till någon annan. Inte första gången det har strulat och blivit mycket otrevligt bemött när jag ska göra mina ärenden.

Det slutatde med att jag gick hem med ett utav mina tre felaktiga kort och får fixa det nya kortet hemma via nätet själv. Även fast det visat sig fel bägge gångerna jag beställt. Nä, som sagt. Hade god lust att låta Totte välta något där inne, men sansade mig och insåg att det gör mer otjänt än nytta. Bäst är det nog att meddela dom att jag bytar bank helt enkelt.

Här hemma har vi städat undan julen och slängt granen. Och vad mycket plats vi har plötsligt! Inte minst i fönstret där den stora stjärnan hängde. Julgardiner, tomtar och annat otyg har åkt ner i en låda för att öppnas igen om 11 månader.

Vi har fryst något otroligt den senaste tiden och elementen har varit kalla även fast det varit jätte kallt ute. Idag var dom uppe och luftade dom och vilken skillnad! Tydligen har det varit en vattenläcka några gånger så hela systemet i området har varit dåligt, så vi har inte varit ensamma om det. Mätte imorse graderna och de låg på 16-17 grader mitt i rummet, då ska vi inte prata om hur kallt det var vid fönstren.

Imorgon vankas det middag, falska sniglar, tournedos och mousse till efterrätt, och någon kaka senare. 🙂 Ska bli gott! Men jag måste bege mig ut och kriga med andra som nyårs-shoppar… Förra året var vi så pass sent ute att svamp, rotfrukter, kött osv var slut. Så detta året har jag redan köpt på mig svamp, oxfilé och fläskfilé och persilja. Men måste ut idag med… Blir nog lätt kaos. Har ingen bil då jonas jobbar (visserligen funkar den knappt ändå) så det får bli en promenad efter tuppluren till det rån-benägna netto.

Nä, nu ska jag gå och ta Totte som sitter i badkaret, denna ungen kan hitta på…

~ av mimiamelie på december 30, 2008.

Kommentera

 
