En sån söndag

…Där allting går rätt eller fel eller i ultrarapid.

Idag går den i ultrarapid. Slafsar fortfarande runt i mysbyxor, totte vägrar sova middag (nu vid 15 tiden är det way to sent för det) lussebullarna gick visserligen bra att baka, även med halva mängden saffran.

Totte är överallt trots idoga försök till underhållning från min sida, och har i brist på annat satt på tvn så jag kunde sätta mig här och beställa den sista julklappen till Jonas. Och blogga lite om min hopplösa söndag.

Totte har ahft ögoninfektion nu några dagar, men idag är han gegg-fri. Dock är han röd i vitan, på det ena ögat. Men bara på den ena halvan. Sitter och klurar på om jag ska lämna honom på dagis, men eftersom ingen feber finns från och med i morse och han är gegg-fri blir det nog så.

Men det var inte det 3:e advent myset som jag tänkt mig denna söndagen.

~ av mimiamelie på december 14, 2008.

Kommentera

 
