Hur man gör när man är disträ

Kändes lite irriterande med snön som föll här på bloggen, satt och tittade mer på snön än på sidan, eller så är det jag som är lätt att distrahera helt enkelt…

Vill ni höra hur man gör när man är lätt disträ och ska lukta på ett doftljus?
Man tar två ljus i handen, tänder det ena ljuset och ska böja sig ner och lukta på det som inte är tänt, och råkar lukta på det ljuset som brinner…
Resten av kvällen gick jag runt med ett lätt äcklig doft i näsan istället för ljus-doften, som jag förövrigt aldrig uppfattade vilken doft det var. Ingen höjdare.

Sen finns även klassikern, satt och tittade på bilder med Tina då vi skulle plocka ut lite bilder från skolan. Allt sker via cd då det är där bilderna finns. Jag trycker in en skiva, hittar inget och ska trycka ut skivan igen men råkar trycka på off-knappen till datorn.Har hänt mig mer än en gång och knapparna sitter inte ens nära varandra.

Luciatåget gick bra igår, hade dock problem med att hitta nattlinne i min storlek. (långt helt enkelt) Har haft ett innan, det vet jag. Var ute och kollade i affärerna, klart var dom slut. Köpte ett barn-linne för att förlänga mitt redan existerande linne till acceptabel längd med en ca 30 cm på både armar och höjden. Satt i tre timmar och sydde för hand då jag inte ville plocka fram maskinen (vår lägenhet är liten!) och väcka Totte. Blev hyfsat, plus att det blev för långt. Suck. Det fick gå. Efter tåget ska jag leta reda på ett utav våra trebensstativ till systemkameran och vad upptäcker jag då? Jo, mitt linne som redan har denna fulla längden, dvs det linnet som passade mig. Om jag bara hade letat liiiite bättre hade jag hittat det. Självklart tror jag att jag är mindre än jag är, och tar hjälp utav tv-bänken att komma uppåt. Så den går sönder i mitt-partiet. Totalt. Så det är bara att slänga det tunga aset. Först då hämtar jag en pall.

Känns som om jag skapar sånt hela tiden, skölja tandkrämstuben under vatten istället för tandborsten, hälla kaffe istället för vatten i välling flaskan, mata in kaffebönor i kaffekokaren utan filter, parkera på de mest pinsamma ställena.

Man kanske ska skapa sig en nisch inom humorbranchen där man bjuder på sig själv och gör bort sig?

~ av mimiamelie på december 13, 2008.

2 svar to “Hur man gör när man är disträ”

  1. Oh.. Jag tycker du låter alldeles normal. Du vet.. Vi småbarnsföräldrar är så här! 😉

    Bara att acceptera o lägga fokusen på annat än alla blunders man får till.. Gör liknanande saker dagligen tycker jag! Ibland kan jag skratta åt det men vissa dagar blir jag fullkomligt gråtfärdig. Men men.. Om sådär 15-20 år, då.. Då är vi nog mer utvilade igen! *S*

    Sedan.. GRATTIS Gullhjärta till att du kom in på förstahandsvalet!! Kommer gå toppenbra för dig!

    Stor KRAM o Allt Gott

Kommentera

 
