Snart Julfest och jag spritar på!

Finns där ett pris på ”Räddast i världen för magsjuka” är det nog jag. Eller jag delar den platsen med många andra. Det går magsjuka på dagis och fröknarna har rapporterat varje dag om barn som har kräkts och blivit hemskickade. Det har varit ca 5 barn varje dag, 7 som varit sjuka. Vi har klarat oss än så länge. *pepparpeppar* Men jag är hysteriskt rädd för det, eftersom det innebär så mycket äckligt. Låter hemskt, men jag föredrar en förkyld totte än en totte som kräks oväntat överallt.
Så för att minimera den risken så sköts hygienen oerhört nogrannt varje dag, tvätta händerna innan mat, efter mat, inte dela glas osv, jag spritar mina händer efter blöjbyte eller toabesök… Idag fick han diarré på dagis, men stannar det vid det är jag glad. Minsta lilla hostning är jag uppe med andan i halsen och kollar.

Ska ordna julfest imorgon, precis så jag hinner hämta Jonas från flygplatsen (redan ombytt och festklädd) så är det dags att förbereda på skolan. Har fixat lite lekar (ska finslipas), lite priser som ligger inslagna, tilltugg (bara godis! 🙂 ) är inhandlat och kvar är jag och min utstyrsel. Fick låna en lax rosa topp av tina som satt som en smäck, nu gäller det bara att hitta något passande nertill!

200812041609
(lägg gärna märke till lilleman bakom mig som pockar på uppmärksamhet)

Ska även gå lucia nästa vecka… Hittade mitt gamla (!) lucianattlinne och efter att nästan glömt det slängde jag ner det för att vi skulle öva med kläde idag. Jovisst, femtielva nummer för liten, ärmarna är som trekvarts tröja på mig och det slutar halvägs nere från knät. Dags att köpa ett nytt?

200812041605
(fick till en konstig pose, jag var väl lite spejsad just då)

200812031603
(Bä har blivit tvättad – och han blev vit igen! Måste firas med pussar, men tror Totte struntar i vilket…)

Puss på Er!

~ av mimiamelie på december 4, 2008.

Kommentera

 
