Har inget dåligt samvete!

Inga ursäkter, ingen glömd för att jag inte uppdaterat bloggen. Har haft häcken full hela helgen och som grädde på moset har såklart Totte fortsatt strula med sin sömn och vaknar varje natt och är sen pigg vid 4-5 snåret. Det tar på krafterna!

200811281568
Jag har varit i Ullared som sagt, bara det var ett projekt i sig. Jag började resan klockan 6 på morgonen och sen på vägen kom jag på att min fina (långa) lista var kvar på bordet där jag lagt den för att inte glömma den… Kom hem 5000:- ca fattigare, dock var hälften vårt och andra hälften var beställt från andra att jag skulle köpa. Men kundvagnen blev toppad med saker…

200811281572

Men hade kunnat gå där ännu längre trots trängsel, påkörda hälar (2 min efter att jag kommit in blev jag påkörd 3 ggr i rad av samma tant!) och mycket fattigare plånbok. Men glömde klart hälften… Däribland endel kläder till Totte. Så frågan är om jag ska sticka upp några dagar innan jul då det nästan är folktomt eller om jag ska skicka bud med Tina som ska upp där nu till helgen?

200811251551

Här har vi då den lille nyanländ lill-fjasen hemma hos Hulda. Söt som socker med två morrhår som är avbrutna och keligaste kelgrisen på länge. Han var skitig men efter ett bad blev han lite renare iallafall. Öronskabb och lite mask i magen, men på bättringsvägen.Elvis blev namnet men jag röstade för Sonny då han är nästan en exakt kopia på katten Sonny från Serien Elvis och Hedvig.

200811251553

Här som ynklig, nybadad kise som omöjligtvis blivit ännu mindre.
Behöver jag nämna att jag och Jonas är sugna på en liten katt till?
Vilda spekulationer pågår, ras, färg, namn, kön?

200811301580

Fyndade på loppis (eller ja, loppisen är om 2 veckor, jag passade på att sno åt mig den när jag såg den) i skolan och undrar nu om ni kan hjälpa mig. Jag vet att det är en 70-tals lampa, kallas den ‘Bumling’? Jag har försökt luska fram lite info om den, men inte hittat något och där finns ingen märkning på den som är direkt synlig. Det enda jag vet är att rektorn i skolan inte gärna ville släppa den och påpekade mer än en gång att det är äkta vara, ingen nyproduktion.
Jag vet att jag har sett den någon gång och att jag blev direkt kär, men vad heter den?!

Bakom lampan syns vår nya julstjärna som jag fyndade på Ullared, som har en diameter på 1 meter. 😀 Den täcker hela fönstrets höjd (som ni ser) och utifrån fångar den blickfånget direkt trots att vi bor på 3:e våning. Häftig! 🙂

200811271566
Men lilla älskling – Le för kameran!


200811271560
Jättefint gubben!


200811271559
Nu blev det lite för mycket men du e fin ändå!


200811271564
Du kan slappna av nu Totte… 😉

200812011584

Förra årets julklapp är poppis nu. Klossar!
Favoriten är välta ur dom från lådan, bygga ett tron, välta det och bli glad och klappa händerna, plocka in alla i lådan igen och repetera föregående ramsa. Än sålänge stannar han i köket och håller sig borta från parkett golvet. Skönt det! (Mindre skönt när han gör det vid 5 på morgonen och väcker grannarna under… )

Nä, är gräsänka till fredag så jag har Totte själv om nätterna /morgonen så jag ska gå och ta ett bad och lägga mig sova direkt efter… Är inte alls avis på Jonas som har det bra på Lidingö och njuter av förstaklassig hotell mat och ostörd sömn. Inte alls. ;D

(Får besked runt den 9e om jag kommit in på högskolan eller inte. Håll en tumme eller två tack!)

~ av mimiamelie på december 1, 2008.

Ett svar to “Har inget dåligt samvete!”

  1. […] Avslutade November på ett mycket bättre sätt nämligen genom att shoppa på ullared! […]

Kommentera

 
