Jag och min kära nackspärr…

200811221528
(Totte har upptäckt tjusningen med snö! )
Fick nackspärr inatt när jag låg på Tottes golv (visserligen med hans gamla späjlis-madrass och den gamla amningskudden under huvudet) men lyckades få nackspärr, eller sendrag. Jag är skonsamt befriad från att veta vad som är vad. Det gör ont iallafall!

200811221535
(hann med en liten koll på ett vintrigt kolle oxå)
Har firat Viktor idag som fyllde 5 i början på november, bytat däck på mammas bil (som ska upp till ullared om mindre än en vecka, då är det nog bäst med vinterdäck) och återfört Trixie (eller lill-fjasan som jag kallat henne) till sin rätta matte. Skulle just nu varit på Strandpaviljongen och ätit taco-middag med Falcons innebandylag, men med denna nackspärren och en begränsad förmåga att se åt höger fick mig att hålla mig hemma och putta ut Jonas så han skulle gå och ha trevligt iallafall. Förväntar mig få hem honom om några timmar. 😉
200811221541
(den som säger att skåne är platt ljuger inte. 😉 )

200811211527
(hon hittade kattlådan vid elementet, något mina inte uppskattade)
Ang Trixie, visst, hon hann knappt vara hos oss ett dygn, men man ser rätt mycket av en katts personlighet på den tiden. Och på den lilla tiden hann vi se att vi nog kommer se oss runt efter en liten luden sak till. Hon passade på att slicka på osten vid frukosten, rensa diskbänken som annars är ett strikt no-no för katter, och hon hann mysa till sig i fönster karmen. Mina surar visserligen nu, hon har gått och fräst och passat på sin kopia och är helt slut nu. Ligger utslagen i soffan nära min värmedyna som jag avsiktligt låtit vara på för hennes skull. 🙂 Trixies matte blev väldigt glad (om än paff att det verkligen var hennes katt och att hon hade gått 19 km) och gav mig 100 kronor som hittelön, jag efterskänkte det till Kattkommando Syd dock, tycker att dom behöver allt dom kan få nu kring jul.

200811221537
(låg och väntade så snällt den lilla stunden det tog att byta däck på bilen)

200811211502
(Minas nya hobby, själv önskar hon att hon vore på andra sidan dörren)

Nu ska jag gå och ta hand om min nackspärr, eller snarare ska den fortsätta att begränsa mig, och tänkte läsa ‘Smärtbäraren’. Ska bara kolla lite bloggar först. 😉

~ av mimiamelie på november 22, 2008.

Ett svar to “Jag och min kära nackspärr…”

  1. Heeeej Hjärtat!!! 😀
    Så glad jag blev när posten kom idag.. Älskar verkligen armbandet! Passar hur fint som helst o är jättevackert!! Tack Söta.

    Ledsen att höra om nackspärr.. Har det blivit bättre? Om inte sätt gubben din i arbete med massage gärna med liniment efter du tagit en riktigt het dusch! (än hellre bad)

    Blev glad att läsa om katten som hittade hem.. Ni gjorde en fin insatts! Tror inte alla engagerat sig så o det värmer att det finns människor som gör sitt bästa för att hjälpa de fyrbenta!

    Tack än en gång o STORSTOR KRAAAAM

Kommentera

 
