Dagens goda gärning!

Ni vet den lilla kisen jag pratade om innan som svägerskan hittade utanför eslöv? Kattens nummer i örat gick ju inte att tyda riktigt, var även förbi veterinären (som dock inte hjälpte mig särskilt mycket, tur att det inte är min vanliga vet! ) men ingen lycka. Fick upp en lista på ca 120-150 katter. Har inte särskild lust att ringa runt till alla va? För övrigt utbröt det tumult hos  veterinären, när totte blev avis på att katten fick sitta i min famn så började han gråta och började sno saker och krypa in bakom receptionen där personalen blev märkbart irriterade. Samtidigt så började hundar skälla och ja… Behöver jag säga att jag blev bara liiiite stressad
?!

Så jag tog en chansning, gick inte på kattkommando syd och kollade bortsprungna katter. Och där var hon! Trixie heter hon och hade rymt från Lund till Eslöv, ca 19 km. Hon rymde i samband med en flytt, och försvann den 19 september… När jag ringde så trodde hon inte mig, hon hade gett upp hoppet och trodde hon blivit överkörd.

Men nu sitter de båda damerna som är väldigt lika varandra och stirrar, morrar och fräser åt varandra. Tur att hon kommer imorgon och hämtar henne. 🙂

Så skönt att det får ett lyckligt slut! 😀

______________________________________________________

Införd 081002
Kontakta Elena Nilsson
Ort Lund
Vit med röd/grå/svarta fläckar hona, Lund

TrixieTrixie försvann den 19/9-08 från Vintergatan i sydöstra Lund. 1 årig kastrerad hona, vit med röda och grå/svarta fläckar. Öronmärkt  (går ej tyda) En vanlig bondkatt. Väldigt kelig. Hör av dig om du vet var hon kan vara!

_________________________________________________________

Vi mår förövrigt bra igen, blev lite skraj att det var den stora skälvan som kom förbi, men det var dock endast något han fått i sig som inte var direkt lämpligt kanske?

Ska hänga på alla andra…

DET SNÖAR! 😀

Hoppas hoppas det håller sig till imorgon… så jag o totte kan ut och pulsa i snön!

~ av mimiamelie på november 21, 2008.

Kommentera

 
